bu bir piÅmanlık hikayesi
nickler için tıklayın
Hayatımın bir bölümünü boÅuna uÄraÅla geçirmiÅim. PiÅman mıyım; âEvet, piÅmanımâ. Okumak, düÅünmekten çok Åey de öÄrendim ama kimseye faydam olmadı. Bu nedenle piÅmanım. DüÅünen, bir meseleyi derinleÅtirmeye çalıÅanlara, aldıÄı tavırların arkasına bilgi takmaya çalıÅanlara hoÅ bakılmaz bu ülkedeBu gazetenin yayın yönetmeni olduktan bir süre sonra önemli bulduÄum bir çalıÅma baÅlattım. Türkiyeâde asıl dinamikleri belirlediÄine inandıÄım âMuhafazakârlıkâ ve âMilliyetçiliÄiâ daha iyi anlamak, yapabilirsem bu iki kavrama âModernlikâ boyutunu kazandırmaya uÄraÅacaktım. âModern muhafazakârlık/Modern milliyetçilikâ olarak bilinmeye baÅlayan bu çalıÅma birçok çevreden eleÅtiri aldı, bazıları projeye â3Mâ adını takarak alay da ettiler. Ben tepkinin normal olduÄunu, insanların alıÅık olmadıkları konulara içgüdüsel olarak tepki verdiklerini ama dünyaya yön veren iki düÅünce/davranıŠbiçimine yani muhafazakârlık/milliyetçiliÄe modernite boyutunu kazandıramazsak düÅünce yaÅamında büyük bir eksiklik olacaÄını düÅündüÄümden çalıÅmalarımı hiçbir katkı alamadan sürdürmeye çalıÅtım.MALZEME BU Ä°ÅTE...Gazetede bu konulardaki yazılarıma, âBu tür yazıların yeri gazete olmamalıâ türünde tepkiler de aldım. Bir süre sonra iÅin içinden tek baÅıma çıkamayacaÄımı görerek pes ettim Åimdi bakıyorum da; giriÅtiÄim iÅin imkansız olduÄunu söyleyenler aslında haklıymıÅ. Ä°yi ki de kısa sürede bırakmıÅım uÄraÅmayı. Baksanıza baÅına âModernizmâ takmayı düÅündüÄünüz akımlara... Milliyetçilik de muhafazakârlık da kalitesizlikten dökülüyor, hatta utanç verici durumdalar. Milliyetçi olduklarını iddia edenler, bir cinayetin görüntülerini kullanarak Åarkılı, türkülü klip yapabiliyor. Muhafazakârlar ise bazı güzel geleneklerimize sahip çıkıp bunları günün Åartlarına uyduracak yerde, her Åeyi silip, yıkıp yeni hayat tarzları tanımlamaya giriÅebiliyorlar. Malzeme bu iÅte... Bu insanların kafa yapısında olabilecek düÅüncelerin modernleÅmesi mümkün mü? DeÄil tabii... Bunun teorisini yapmak da mümkün deÄil. Ãünkü teori hayattan kopuk deÄildir, olmamalıdır.Åimdi, ben Alman filozoflardan bolca alıntılı, teorik açıdan iç tutarlılıÄı bulunan bir âModern milliyetçilikâ yazısı yazabilirim (Åimdi tam hatırlamıyorum ama galiba o zamanlar bunu bile yaptım bu gazetede)msn nickleri euroalem.com ama ne olacak ki; insan malzememize hiç uymaz bunlar. O insan malzemesi düÅünmekten hoÅlanmıyor, derinleÅmek hiç istemiyor, eÄer illa da düÅünmek zorunda kalacaksa fikrin mutlaka olabildiÄince yüzeysel , basit olması gerekiyor. ÅAÅIRTICI GELMÄ°YORBir cinayet görüntüleriyle verilen türküler milliyetçi tavır sayılabiliyor, din gibi derin, felsefi boyutu yoÄun olan bir düÅünce kılık, kıyafet militanlıÄına indirgenebiliyor.Hayatımın bir bölümünü boÅuna uÄraÅla geçirmiÅim. PiÅman mıyım; âEvet, piÅmanımâ. Okumak, düÅünmekten çok Åey de öÄrendim ama kimseye faydam olmadı. Bu nedenle piÅmanım. Memleketteki durumun ne düzeyde olduÄunu bildiÄimden Åerif Mardin Hocaâya da saldırılar olması ÅaÅırtıcı gelmiyor bana. DüÅünen, bir meseleyi derinleÅtirmeye çalıÅanlara, aldıÄı tavırların arkasına bilgi takmaya çalıÅanlara hoÅ bakılmaz bu ülkede. Ama olsun, meydan da bu tür cahillere boÅ bırakılmayacak gayet tabii ki... Ãünkü milliyetçilik ve muhafazakârlık cehaletin eline bırakılmayacak kadar önemli iki kavram. Her halukârda bunlar yeniden tanımlanacak, Türkiye yenilikleri kendi geleneklerine uygun Åekilde yeniden inÅa edecek. Serdar TURGUT
4 Haziran 2008 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder