11 Aralık 2007 Salı

Kapı kapalı olsaydı oğlum ölmezdi’

SAMSUN’da geçen Haziran ayında yolcu minibüsü ile bir otomobilin çarpışması sonucu yaşamını yitiren minibüs yolcularından 8 yaşındaki Akın Albar'ın annesi Aygül Albar, olayın ilk duruşmasında bayıldı


Daha sonra kendine gelen genç kadın gözyaşları arasında verdiği ifadesinde, “Minibüsün kapısı açıktı. Çarpmanın etkisiyle oğlumun kafası kapıya sıkıştı. Kurtarmak istedim ama başaramadım. İki sanıktan da şikayetçiyim” dedi.
Atakum Beldesi Lozan Caddesi’nde geçen Haziran ayında meydana gelen trafik kazasında, 46 yaşındaki Mehmet Erkan yönetimindeki 55 LT 689 plakalı otomobil, iddiaya göre aşırı hızlı şekilde kavşağa girerek, önünden geçmekte olan Yalçın Dural (33) yönetimindeki 55 M 0056 plakalı yolcu minübüsüne yan tarafından çarparak devirdi. Kazada minibüste bulunan Akın Albar olay yerinde yaşamını yitirirken, annesi Aygün Albar ve 4 kişi yaralandı. Kazadan sonra gözaltına alınan ve tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılan iki sürücü bugün ilk kez hakim karşısına çıktı. Otomobil sürücüsü sanık Mehmet Erkan kazada kendi hatasının olmadığını öne sürerek, “Aşırı hızlı değildim. Frene bastım ama duramadım“ dedi. Minibüs şoförü Yalçın Dural ise, “Ben normal bir hızla yolumda gidiyordum. Otomobili hiç görmedim” diye konuştu.

ANNE: KAPI AÇIKTI

Duruşmaya katılan anne Aygül Albar ise kaza anını anlatırken birden sinir krizi geçirerek bayıldı. Kısa bir süre sonra kendine gelen genç kadın gözyaşları arasında kaza anını anlattı. Albar ifadesinde şunları söyledi:
“Kaza olmasaydı, 10 metre ileride inecektik. Oğlum benim kucağımda oturuyordu. Çarpışmadan önce minibüsün içinden birileri ‘otomobile dikkat et’ diye bağırdı. Minibüsün kapısı yarı açıktı. Hava sıcak olduğu için şoförler kapıları çoğu zaman açık bırakıyorlar. Çarpışma olunca oğlum kucağımdan fırladı ve kafası otomotik kapıya sıkıştı. Vücudu içeride kaldı. Kendisini kurtarmak için çok uğraştım. Ama başaramadım. Sonra ben de kendimden geçmişim. Kapı kapalı olsaydı oğlum ölmeyecekti. Sanıkların ikisinden de şikayetçiyim.”
Bilirkişi tarafından hazırlanan raporda minibüsün vitesinin 3’üncü viteste takıldığı tespit edilirken, sürücüsü Yalçın Dural'ın kazanın meydana geldiği yerin okul önü olması, yaya geçidi bulunması ve dikkatsiz bir şekilde aracı kullanması nedeniyle kazada asli kusurlu olduğu, otomobil sürücüsü Mehmet Erkan’ın ise aşırı hız yaptığı için ikinci derecede kusurlu olduğu belirtildi. Duruşma kazada yaralanan ve mahkemeye gelmeyen 2 kişinin dinlenmesi için ertelendi.

Hiç yorum yok: